onsdag 21 april 2021

Hjälp biet att hitta rätt blomma - matematik 0-10

Plötsligt händer det.....jag har tillverkat ett nytt material😃
Nu när våren är här blev det ett matematikmaterial med bin och blommor.
Övningen går ut på att räkna hur många prickar som finns på biets vingar och hitta blomman som har siffran som motsvarar antalet. 
Materialet består av 22 kort, 11 av dem med bin och 11 med blommor.
Vid intresse av materialet: 
Materialet laddar ni ner själv! Klicka på länken till materialet nedan för att komma till min sida hos skolmagi, där materialet laddas ner gratis.

Material länken: Bin och blommor
Jag kan inte lägga tid på att mejla material som är nedladdningsbara här på bloggen.

Ni hittar mig på Instagram under namnet malund68pedagoginspo


Trevlig kväll!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen