söndag 6 mars 2016

Gratis material till barn: Livscykler

Som jag skrev igår tittar jag just nu extra efter olika livscykler och det resulterade i att jag tillverkade ett eget material igår.
Jag gjorde livscyklerna på ett A4 per djur och det blev följande djur: myran, fjärilen, honungsbiet, grodan och nyckelpigan.
Så här ser de ut, jag har planer på att göra ett montessorimaterial med livscykler där man bland annat ska para ihop bilder. Tid till det kommer säker någon gång.....kan inte säga när, just nu är vi uppe i en period med utvecklingssamtal på jobb.


Vid intresse av materialet:
Gör så här: Klicka på länkarna som jag har lagt in i slutet av inlägget. (länken har oftast samma namn som materialet) Låt dropbox ladda klart sidan innan ni trycker på ladda ner.På min dator hamnar materialet i "hämtade filer", det kan man nog välja själv! Sen är det bara att skriva ut och laminera materialet.

OBS! Klicka inte direkt på skriv ut i dropbox då riskerar ni att få halva sidor!



LÄNKEN: Livscykler


Nu ska jag byta om och köra iväg på ett välbehövligt Friskispass, vi hörs!/Maria

1 kommentar:

  1. Hej, jag får ett felmeddelande när jag klickar på länken. Sidan finns inte. Är detta något du känner till?

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen