onsdag 31 maj 2017

Gratis material till barn: Maskrosens delar och livscykel

Dagens inlägg är tips på arbete med maskrosen!

Intresset för maskrosor har varit stort på förskolan ett tag och att blåsa iväg fröna gillas extra mycket. För att ta tillvara på barnens intresse har vi arbetat med maskrosen. Vi har plockat maskrosor som har varit i olika faser och tittat närmre på dess livscykel. Filmen vi har använt av oss är den här:

Hos Sparklebox hittar ni det här fina material på maskrosens delar med engelsk text.

Jag har nu tillverkat ett A4 med maskrosens delar som jag delar med mig av till er som är intresserade☺
Materialet består av ett A4 med en bild på maskrosen och av text på dennes olika delar.


Materialet laddar ni ner själv!
Klicka på länken till materialet nedan för att komma till min sida hos Skolmagi, där materialet laddas ner gratis.

OBS! Jag kan inte lägga tid på att mejla material som man själv kan ladda ner.

Material LÄNKEN: Maskrosens delar

Nu är det dags att ladda batterierna med en god natts sömn!/Maria

4 kommentarer:

  1. Hej
    Skulle gärna vilja ta del av ditt material med maskrosen! Har du möjlighet att maila mig det vore det kanon. Kan tyvärr inte ladda ner det från sidan.
    Tack på förhand, Jennie
    herskindsformeri@falkenberg.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Du hittar det här materialet på min sida malund68pedagoginspo hos Skolmagi.nu.
      Vänligen
      Maria

      Radera
  2. Hej. Jag kan tyvärr inte heller ladda ner ditt fina material .Vill väldigt gärna ha ditt arbetsblad om maskrosen.
    Hälsningar Annika
    annika.linder@edu.vimmerby.se

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Du hittar det här materialet på min sida malund68pedagoginspo hos Skolmagi.nu.
    Vänligen
    Maria

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen