måndag 24 juli 2017

Boktips: Prio ett av Emelie Schepp

Läser ni mycket? Själv läser jag mest när jag har semester och gillar biografier, deckare och kärlekshistorier (haha) mest. För att en bok ska fånga mig ska det hända saker från början och man ska under hela boken försöka lista ut vem boven är.
Av våra chefer fick vi varsin bok, hamam handduk och godis i sommar present. Jag fick en bok av Emelie Schepp som heter prio ett. I bilen på väg ner i Europa började jag läsa boken och fastnade direkt i spännande händelser. 
 Hennes böcker handlar om åklagaren Jana Berzelius som tillsammans med kriminalkommissarie Henrik Levin och kriminalinspektör Mia Bolander arbetar med att lösa de olika fallen.

Emelie Schepp skriver om olika händelser samtidigt och har förmågan att lägga ut villospår för att vilseleda. Till slut leder hon oss fram till ett svar. Spänningen är olidlig☺

 I går beställde jag de andra två böckerna om Jana Berzelius: Märkta för livet och Vita spår. I första boken får man veta mer om Jana Berzelius bakgrund.

Den 21 augusti släpps Emelie Schepps fjärde bok som heter Pappas pojke, den går att förhandsboka redan nu hos bland annat Bokus.

Bilder: den översta min egen, de tre nederst är lånade från Emelie Schepps hemsida.

Jag läste ytterligare två böcker under vår tripp i södra Europa! 
Nu ska jag påbörja Etthundra mil av Jojo Moyes.

Ni som inte har upptäckt Emelie Schepps böcker än, gör det ni kommer inte att ångra er!!

Ha en bra dag!/
Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen