tisdag 1 april 2014

Nya kompisen Torso

Hoppas ni har klarat dagen utan att ha blivit lurade.
Jag har lurats av folk som har skrivit på facebook att de fyller år.


VÅR KOMPIS TORSO
I förra veckan fick vi en ny kompis till vår 5-års grupp, Torso heter den och ser ut så här:

Barnen är väldigt intresserade av kroppen och det var i samband med ett besök till biblioteket som barnen valde att vi skulle låna en bok om kroppen och därefter startade vi vårt projekt om kroppen. Barnen valde att vi skulle börja med att fördjupa oss i lungorna och dess funktioner. 

Vi tog bland annat tiden på hur länge vi kunde hålla andan.
En vuxen mans lungor väger ca 1 kg och för att barnen skulle veta hur ett kilo känns fick det känna på 1 kg risgrynsgröt.

Så mycket barnen lär sig och ställer frågor kring som vi söker svar på tillsammans! Det roliga är att man själv lär sig något dagligen.

Hur har ni det med omställningen av klockan till sommartid? Jag har blivit super trött och kroppen känns väldigt seg! Nu är det dags för mig att säga God Natt!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen