måndag 29 april 2019

Maskrosens livscykel

Maskrosorna växer och sprids vidare för fullt just nu och barnen älskar att plocka dem. Eftersom jag inte hittat material med svensk text som jag gillat har jag tillverkat egna pedagogiska material. De jag har skapat kan användas i lärandet kring maskrosens delar eller livscykel.
Här ser ni maskrosens livscykel på ett A4, länken till den hittar ni längre ner i inlägget. Jag kommer även att tillverkat ett med lösa kort, så glöm inte att titta in igen😉. 
Mina tidigare material om maskrosen hittar ni genom att klicka på orden HÄR nedan:
Materialet med maskrosens delar hittar ni HÄR.
Ett A4 med maskrosens delar hittar ni HÄR


Vid intresse av materialet: 
Materialet laddar ni ner själv! Klicka på länken till materialet nedan för att komma till min sida hos skolmagi, där materialet laddas ner gratis.


Jag kan inte lägga tid på att mejla material som är nedladdningsbara här på bloggen.

Material LÄNKEN: Maskrosens livscykel

Kram
Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen