torsdag 16 maj 2013

Grönpepparkyckling

Hejsan!

Vilken rysare vi fick vara med om när Sverige mötte Kanada i hockey VM i kväll! Härligt med vinst.


Grönpepparkyckling
Redan i morse förberedde jag kvällens middag. Skönt med lätt lagade rätter. Den här rätten är super bra att bjuda gäster på, då den kan förberedas redan dagen innan:-)

Receptet kommer här:

Ingredienser:
1 hel grillad kyckling (Jag brukar använda kycklingfilé som jag själv grillar! )
2 msk Kinesisk soja
1 msk smör, smält
1 msk Dijon senap
0,75 msk torkad grönpeppar, lätt krossad (jag använder en mortel)
2 dl grädde
2 dl creme fraiche

Tillagning:
Dela kycklingköttet i bitar lägg och i en ugnsäker form.
Blanda soja, smör, senap och grönpeppar i en kastrull. Tillsätt grädde och creme fraiche och koka upp. Häll såsen över kycklingen. Låt gärna kycklingen stå och dra åt sig smakerna över natten. Den går även bra att tillaga direkt om man vill! Ställ in formen i ugnen i 200 grader ca 20 min så att det blir varmt.
Servera med potatis eller ris och sallad. 
Lycka till=))

God natt! /Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen