måndag 3 april 2023

Gratis material: Parövning kroppens organ

Jag lägger mycket tid på att tillverka mina egna material och delar än så länge med mig av dem kostnadsfritt. Om du använder mina material eller skriver om dem, var snäll att berätta var du hittat dem och länka till min blogg ww.malund68.blogspot.se eller till mitt Instagram #malund68pedagoginspo Mina material får inte revideras utav någon annan än mig och får absolut inte säljas vidare. Mvh Maria

Mars månad bara rusade förbi och det känns som jag inte hann med så mycket som jag ville. Nu har vi en ny månad och ny energi av de senaste dagarnas solsken som har bidragit till att jag har uppdaterat ett av min tidigare material. Det är materialet med kroppens organ.
Materialet består av 20 kort med bilder på olika organ och av 10 textkort. Korten bildar 10 par. Jag har gjort två uppsättningar, ett med versaler och ett med gemener.
Följande organ finns på mina kort:
hjärta
hjärna
njurar
lever
tjocktarm
tunntarm
magsäck
lungor
urinblåsa
kroppens organ

Korten består av ett större med bild och text, ett mindre med bild och ett textkort. Materialet kan användas som en parövningen eller som en trestegs lektion, där man i 3 steg gör följande:
1. Ta ett kort i taget (isolerar det) och benämner det och be barnet säga efter. Upprepa med alla korten.
2. Lägg ut alla bilderna och be barnet ge dig/peka på de olika korten 
3. Isolera och ta ett kort i taget och fråga om barnet kan säga vad det heter.
När man använder korten kan man om har en torso använda organen från den att para ihop med korten. Om man har eller vill köpa så finns Toobs fina organ i miniatyr att köpa på exempelvis Amazon (Toob S689304 Mänskliga organ), jag köpte mina på Nordiska museet i Stockholm.


Materialet laddar ni ner själv! Klicka på länken till materialet nedan för att komma till min sida hos Skolmagi, där materialet laddas ner gratis.

Material LÄNKEN: Parövning kroppens organ

OBS! Jag kan inte lägga tid på att mejla material som man själv kan ladda ner.

Nu kallar min sköna säng på mig!
God Natt/ 
Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen