onsdag 1 mars 2023

Spel med motsatsord

Jag lägger mycket tid på att tillverka mina egna material och delar än så länge med mig av dem kostnadsfritt. Om du använder mina material eller skriver om dem, var snäll att berätta var du hittat dem och länka till min blogg ww.malund68.blogspot.se eller till mitt Instagram #malund68pedagoginspo Mina material får inte revideras utav någon annan än mig och får absolut inte säljas vidare. Mvh Maria

Jag har fortsatt att uppdatera mina material med motsatsord och i dag tipsar jag er om ett spel. 
Materialet bidrar till samtal och kommunikation, barnen skapar en förståelse för ord som är motsatser till varandra.
Spelets gång:

1. Lägga alla lösa kort i en liten påse.
2. Alla spelare väljer varsin spelplan.
3. Låt alla berätta vad de har på sin spelplan.
4. Bestäm vem som börjar dra ett kort från påsen.
5. Den som drar kortet berättar vad det är på bilden.
6. Den som har bilden på det motsatta ordet lägger kortet på sin spelplan.
7. Alla turas om att dra kort från påsen.
8. Den som först fyller sin spelplan vinner spelet.
Vill man inte använda sig av en påse så går det bra att spela spelet som ett memoryspel eller använda materialet som en parövning.
Materialet består av 6 brickor med rutor, bilder och texter samt av 24 lösa kort med bild och text på.

Vid intresse av materialet: 
Materialet laddar ni ner själv! Klicka på länken till materialet nedan för att komma till min sida hos skolmagi, där materialet laddas ner gratis.

Jag kan inte lägga tid på att mejla material som man själv kan ladda ner!

Material LÄNKEN: Spel med motsatsord

Trevlig kväll!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen