måndag 1 mars 2021

Klämkort addition med påsktema

Om en månad är det påsk och jag har börjat läsa påskmagasin och ser framemot att börja pynta här hemma. Lite påskpyssel står också på schemat. 

Ett nytt pedagogiskt material med påsktema har jag även skapat som ni ska få ta del av idag. Det är ett material där addition med summan 0-10 tränas. Förutom korten behöver man även ha klädnypor när man använder materialet. 
I övningen sätter man en tvättklämma på den siffran som motsvarar summan på talet som finns på kortet. 
Materialet består av 11 kort med additionstal, bilder på påskmotiv och siffror. 

Vid intresse av materialet: 
Klicka på länken nedan för att komma till materialet som finns på min sida hos skolmagi.

Jag kan inte lägga tid på att mejla material som är nedladdningsbara här på bloggen.

Material Länken: Klämkort addition med påsktema 
Hoppas att materialet kommer till användning! 

Ta vara på de små vardagsstunderna och var rädd om er!
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen