söndag 16 februari 2020

En helg som inte blev som man tänkt

Den här helgen blev inte riktigt som jag tänkt mig. I går kväll fick jag enorma burksmärtor som inte gav med sig hur jag än försökte på alla tänkbara sätt. Smärtorna påminde om de jag hade när jag fick gallstensanfall. Min gallblåsa opererades bort för fem år sedan. 
Efter nästa tre timmar med intensiva smärtor ringde jag 1177 som tycke att vi skulle åka in till Helsingborgs lasarett.
Då smärtan var olidlig och sjuksköterskan uppmärksammade det kom vi in fort och efter diverse pappersarbeten odyl fick jag smärtlindring som drog ner smärtan från 10 till 4. Efter fem timmar fick vi svar på EKG och provtagningar, som visade sig vara bra. Läkaren misstänker att jag har fått en blodutgjutelse eller en sträckning i ett revben. Jag vet inte vad jag ska tro?

Jag vill ge en eloge till sköterskorna och läkarna som gjorde ett fantastiskt jobb!


Vi kom hem kl. 4:00 i morse! Så i kväll blir det en tidig kväll i säng.
Var rädd om er💗
Kram
Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen