onsdag 19 februari 2020

Matematik 1-10 med pärlor

Hoppas att ni som har sportlov har ett bra lov och kan njuta av ledigheten. Efter mitt besök på sjukhuset i lördags mår jag bättre och med hjälp av smärtstillande i början i veckan har jag kunnat jobba. För mig blir det ingen ledighet alls den här veckan.

Nu har jag tillverkat ett nytt matematikmaterial. Det är ett material som behöver kompletteras med pärlor.  
Övningen går ut på att lägga antalet pärlor som siffran och färgen visar. Jag har valt pärlor i samma färg som finns med på arket.

 Jag har gjort två olika ark, ett som är färgkodat efter Montessoris lilla pärltrappa och ett med ofärgade cirklar.
 I stället för att använda pärlor till det ofärgade arket kan barnen färglägga cirklarna.
Materialet kan även användas som en färgsorteringsövning till de yngre barnen.

Vid intresse av materialet: 
Materialet laddar ni ner själv! Klicka på länken till materialet nedan för att komma till min sida hos skolmagi, där materialet laddas ner gratis.

Material länken: Matematik 1-10 med pärlor

Jag kan inte lägga tid på att mejla material som är nedladdningsbara.

Var rädd om er och glöm inte att ge uppskattning till nära och kära!
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen