söndag 26 januari 2020

Matematik 0-10: Vilken fågel tillhör fågelboet

Vilket konstigt väder vi haft de senaste månaderna, det har varit grått, varmt och regnigt. Några dagar har det varit riktigt varmt och på en buske här hemma (Skåne) har blad slagit ut. Förra helgen när jag var ute på en lååång promenad i ett vårlikt väder med sol och fågelkvitter fick jag en ide till ett nytt material.
Det blev ett matematikmaterial med fåglar och fågelbo som skapades.

Övningen går ut på att räkna hur många ägg som finns i fågelboet och hitta fågeln som har siffran som motsvarar antalet. 
Materialet består av 22 kort, 11 av dem med fåglar och 11 med fågelbo. Om man vill kan man använda korten som ett memory.
Vid intresse av materialet: 
Materialet laddar ni ner själv! Klicka på länken till materialet nedan för att komma till min sida hos skolmagi, där materialet laddas ner gratis.

Material länken: Fågelmatematik

Jag kan inte lägga tid på att mejla material som är nedladdningsbara.

Ni hittar mig på Instagram under namnet malund68pedagoginspo


Trevlig kväll!
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen