söndag 7 april 2019

Underbara vårdagar

Sitter i soffan och summerar den här veckan, vilken fina dagar vi har haft med vårvärme och sol. Jag älskar verkligen de här vårdagarna. I fredags åkte våra utemöbler fram och vi fikade ute i trädgården.
Allt känns så mycket lättare när det är sånt här väder och folk tar sig ut för att njuta. Stans (Helsingborg) uteserveringar var fullsatta i går. Vilken härlig tid vi har att se framemot💗

Idag åkte min ärvda gräsklippare från pappa fram och årets första gräsklippning blev avklarad. 
Den senaste veckans sol och värme har verkligen satt fart på växtligheten.
Våra rabarber har börjat växa och jag ser framemot den första rabarberkakan för säsongen.
Knopparna på vårt Japanska körsbärsträd växer fort nu, det ska bli kul att fortsätta följa den fram till blomningen. 
Jag har köpt en fin vårkruka med penséer och påskliljor som passar bra nu när påsken närmar sig, den lyser upp i trädgården.

Vårkramar till er alla!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen