söndag 10 februari 2019

Gratis material: Arbetsblad med rimord

Efter att ha tillverkat arbetsbladen med kroppens inre organ blev jag sugen på att skapa fler arbetsblad. Det blev två arbetsblad med rimord. Uppgiften på arbetsbladen är att dra streck mellan de bilder som rimmar med varandra ex. majs-bajs.
 Materialet består av två A4 ark med 12 bilder på varje. Man kan även uppmuntra barnen/eleverna att färglägga bilderna om man vill.


Vid intresse av materialet: 
Materialet laddar ni ner själv! Klicka på länken till materialet nedan för att komma till min sida hos skolmagi, där materialet laddas ner gratis.

Jag kan inte lägga tid på att mejla material som är nedladdningsbara här på bloggen.

Material LÄNKEN: Arbetsblad med rimord


Nu ska jag googla på resor till sol och värme!
Hoppas ni får ett bra slut på veckan.
Kram Maria

2 kommentarer:

  1. Tack snälla för att du delade med dig. Denna passar jättebra till mina elever i Svenska Skolan här i Melbourne för att öva svenska med. Mvh Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Så kul att det kommer till användning i andra delar av världen!
      Hälsningar
      Maria

      Radera

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen