lördag 25 maj 2019

Gratis pedagogiskt material: Nyckelpiga matematik 0-10

Det är ett tag sedan jag delade med mig av något nytt material, idag får ni ta del av ett nytt matematikmaterial.
Då intresset för insekter och djur som vaknat till liv i naturen är stort bland barnen blev det ett material med nyckelpigor. Därför känns materialet extra aktuellt just nu.


Övningen går ut på att räkna nyckelpigornas prickar och lägga dem på bladet som har siffran som motsvarar antalet.
 Materialet består av 11 blad 13 blad med siffror på och av 11 13 nyckelpigor med prickar på. Glöm inte att klicka på länkarna! 


Vid intresse av materialet: 
Materialet laddar ni ner själv! Klicka på länken till materialet nedan för att komma till min sida hos skolmagi, där materialet laddas ner gratis.

Jag kan inte lägga tid på att mejla material som är nedladdningsbara.

Material LÄNKEN: Matematik nyckelpiga


Nu är det dags för mig att krypa ner i sängen för att ladda batterierna till morgondagens besök i det stora Gula Varuhuset i Ullared,
God Natt! Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen