torsdag 7 februari 2019

Arbetsblad: Kroppens inre organ

Så kul att materialet med kroppens inre organ blev uppskattat av så många. Jag har fortsatt med att skapa material med kroppen. Den här gången är det två arbetsblad med kroppens inre organ som man kan komplettera till sitt arbete med kroppen.

Uppgiften på arbetsbladet nedan är att läsa ordkorten och lägga under rätt bild. Om man vill kan man skriva ordet själv under varje bild. Jag har valt att göra ett arbetsblad i färg och ett i svartvit, välj själv vilken ni vill skriva ut och använda.


På arbetsbladet nedan ska man läsa orden och dra streck till respektive bild. Även här har jag gjort ett i färg och ett i svartvit.


Vid intresse av materialet: 
Materialet laddar ni ner själv! Klicka på länken till materialet nedan för att komma till min sida hos skolmagi, där materialet laddas ner gratis.

Jag kan inte lägga tid på att mejla material som är nedladdningsbara.

Material LÄNKEN: Arbetsblad inre organ 


Nu håller jag kväll och har soffhäng med mig själv!/Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen