torsdag 23 augusti 2018

Gratis pedagogiskt material: Läsa engelska ord med fyra bokstäver

Till er som är intresserad av engelska språkmaterial så kommer här ytterligare ett. Det är ett blått läs material, där man läser ordet på de lösa ordkorten och lägger kortet i den tomma rutan bredvid bilden som motsvarar ordet.
Materialet består av 20 kort med ord och av 2 ark med vardera tio bilder på och av tomma rutor. Alla bokstäver är färgkodade efter Montessori, det innebär att konsonanterna är skrivna i blått och alla vokaler i rött. Jag har även gjort bokstäver där konsonanterna är blåa och vokalerna är röda, vilket använts på flera ställen i världen och kommer även att användas mer i Sverige. För er som inte vill ha färgkodade bokstäver finns även en uppsättning med svarta.

Vid intresse av materialet: 
Man behöver inte ha eller skaffa Dropbox för att ladda ner materialet gratis!
Materialet laddar ni ner själv! Jag har fått mejl om att det fungerar hur bra som helst att använda Ipad och Iphone vid nerladdning När ni klickar på länken till materialet, så väljer ni sedan den lilla fyrkanten med pil vid adressfältet och väljer sedan spara pdf i Ibooks.

LÄNKENLäsa engelska ord med fyra bokstäver

Jag kan inte lägga tid på att mejla material som är nedladdningsbara här på bloggen. 

Hoppas ni får ett bra slut på veckan!
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen