söndag 19 augusti 2018

Gratis pedagogiska arbetsblad: addition med lilla pärltrappan

Sitter nu i soffan och summerar en rolig helg som fyllde på min energidepå, TACK Anna och Malin för en perfekt present💗 

Nu till något helt annat, nämligen nya pedagogiska arbetsblad. 

Jag har tillverkat tre olika stenciler där man räknar addition med lilla pärltrappan.
Arbetsbladet längst till vänster är med addition 1-10.
Arbetsbladet i mitten är med addition 2-9.

Arbetsbladet till höger är addition med 10 kompisar.
På alla stenciler ska man skriva summan.
På bilden ovan är alla pärlorna färgade efter Montessoris lilla pärltrappa. Jag har även gjort stenciler där man själv kan färglägga pärlorna, skriv ut det som passar er bäst!


Vid intresse av materialet: 

Man behöver inte ha eller skaffa Dropbox för att ladda ner materialet gratis!

Materialet laddar ni ner själv! Jag har fått mejl om att det fungerar hur bra som helst att använda Ipad och Iphone vid nerladdning När ni klickar på länken till materialet, så väljer ni sedan den lilla fyrkanten med pil vid adressfältet och väljer sedan spara pdf i Ibooks.

Jag kan inte lägga tid på att mejla material som är nedladdningsbara här på bloggen. 


LÄNKEN: Arbetsblad: Addition med lilla pärltrappan


Nu ska jag skriva en att göra lista till morgondagen, ha en go kväll!
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen