måndag 1 oktober 2018

Gratis Montessorimaterial till förskola: kastanjer med siffrorna 0-20

Jag har skapat ett instagram konto, där jag kommer att ge tips på pedagogiska material och aktiviteter för förskolebarn. På instagram heter sidan malund68pedagoginspo, följ mig gärna där!
---------------------------------------------------------------------------------
Jag fick en förfrågan från en av mina följare om jag kunde göra ett material med kastanjer. Önskan var inte så svår att tillgodose, så idag delar jag med mig av ett nytt material. Sedan tidigare har jag ett liknade med ekollon som är väldigt uppskattat.
Här kommer ett material med enbart numrerade kastanjer som man kan para ihop med antalet kastanjer som siffran visar.
Barnen kan få i uppdrag i skogen att leta upp det antalet kastanjer som motsvarar siffran de har på sina kort.

Materialet består av numrerade ekollon. Jag har valt att göra två uppsättningar av materialet 0-10, ett som är färgkodat efter Montessoris lilla pärltrappa och ett med svarta siffror. Välj själv vilka sidor ni vill skriva. Kastanjerna med siffrorna 11-20 är med svarta siffror.


Vid intresse av materialet: 
Materialet laddar ni ner själv! Klicka på länken till materialet nedan för att komma till min sida hos skolmagi, där materialet laddas ner gratis.

OBS! Jag kan inte lägga tid på att mejla material som man själv kan ladda ner.
Material LÄNKEN: Kastanjer 0-20

Trevlig kväll!
Kram Maria

4 kommentarer:

  1. Vill gärna ha alla dina flotta material som du gjort.Tusen tack..
    Tigerkarin12@gmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Karin!
      Materialet laddar du själv ner från bloggen.
      Vänliga hälsningar
      Maria

      Radera
  2. Hej!
    Har försökt ladda ner kastanjerna men får det ej att fungera. Typ står error??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!

      Materialet laddar du ner på min sida hos Skolmagi. https://www.skolmagi.nu/

      Vänliga hälsningar
      Maria

      Radera

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen