söndag 30 september 2018

Receptinspiration hos Redimat

Samarbete med Redimat.

Är det mer än jag som tycker att det kan vara svårt att hitta inspiration till att laga mat? Jag kan även tycka att det verkar som om många rätter är krångliga att laga.
Då vill jag tipsa er om en relativt ny blogg som heter 
Redimat, den drivs av Maja och Frida, två unga drivna tjejer som även driver en restaurang i Helsingborg.
På bloggen kan man bland annat hitta recept på varmrätter, desserter, bakverk, drinkar, såser, plockmat och förrätter. En bra blandning av recept till både vardag och fest finns på bloggen. Klicka HÄR för att komma till bloggen.

Hur lång tid tror ni att det tar att göra en skagenröra? 10 minuter! Ett av Maja och Fridas syfte med bloggen är att visa sina läsare att det inte är svårt att laga bra mat från grunden. Receptet på skagenröran hittar ni HÄR.

Nu när hösten är här tycker jag att det är extra gott med en god soppa, hos Redimat kan ni hitta flera recept på soppor. Varför inte en god tomatsoppa med ädelost?

På bloggen kommer det också att finnas tips och tricks som kan underlätta i vardagen. HÄR hittar ni tips på 4 saker som är bra att ha i köket.

Bloggen kan ses som en 
portabel kokbok som man kommer åt överallt via sin mobil eller dylikt. Maja och Frida lägger upp några nya recept varje vecka, så följ deras blogg för att inte missa något nytt inspirerande inlägg. 

Frida och Maja är två unga entreprenörer som även delar med sig av sina erfarenheter av att vara kvinnor och unga när man ger sig in i företagslivet. På bloggen vill de inspirera andra unga tjejer till att våga satsa på sina drömmar.
Redimat finns även på Instagram.


Trevlig avslutning på veckan!
Kram
Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen