tisdag 6 september 2016

Gratis material till förskolebarn: Årstidssortering till barn

Varje dag på förskolan pratar vi om vad det är för dag, månad, år och årstid, för att ha som extra hjälp vid diskussioner kring årstiderna har jag valt att tillverkat ett nytt material. Jag vet att det finns många olika material om årstider att hämta på nätet men jag delar med mig av det till er som är intresserade.

Det är ett sorteringsmaterial där man sorterar bilder till olika kategoribrickor, man kan även använda materialet som ett memoryspel, där alla har varsin kategoribricka som man ska fylla med sina kort. 

 LPFÖ 98 rev 10: Förskolan ska stäva efter att varje barn tillägnar sig och nyanserar innebörden i begrepp, ser samband och upptäcker nya sätt att förstå sin omvärld.
Materialet består av fyra kategoribrickor med de olika årstiderna:
vår, sommar, höst och vinter.
Till varje kategoribricka finns det fyra bilder.

Brickorna har jag färgkodat efter färgerna som vi använder för de olika årstiderna på jobb:
vår-grön
sommar-gul

höst-orange
vinter-blå

Vid intresse av materialet: 
Materialet laddar ni ner själv! Klicka på länken till materialet nedan för att komma till min sida hos skolmagi, där materialet laddas ner gratis.

Material Länken: årstidssortering

Gör det bästa av er dag!!
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen