torsdag 21 juli 2016

Semestertips på utflykter

Som ni märker går det några dagar mellan inläggen, vi har gjort mycket sedan vi kom hem från Bulgarien och på kvällarna har inte orken till att skriva infunnit sig.

Dagens inlägg kommer att handla om ett par ställen som är fantastiskt att besöka : Hallands Väderö som vi besökte igår och Killeröd café som vi besökte i måndags.

Hallands Väderö ligger utanför Torekov och för att komma dit
åker man båt från Torekovs hamn, båtturen tar ca 15 minuter.
På ön kan man uppleva olika naturtyper såsom skog, öppen gräsmark, sankmark, enbuskar och snår samt klipp- och sandstränder.
På de öppna gräsmarkerna gick hästar och får på bete.
Hulk som vi hade med oss var nyfiken på fåren☺

Jag och Hulk passade på att svalka oss i vattnet.
På ön finns en kiosk som säljer glass och enklare maträtter. För att veta båttider och mer om ön kan ni läsa HÄR och HÄR.


I måndags var vi ute och körde och hamnade på café Killeröd som ligger uppe på Hallandsåsen utanför Båstad och har en fantastisk utsikt.
Tyvärr var det lite molnigt när vi var där men utsikten var verkligen fantastisk man ser Bjärebygden och Kullaberg. Caféets specialitet är Äppelmarängtårta med vaniljsås som jag åt, deras Carl Johan Bernadotte tryffelbiskvier är också populära plus den omtalade räkmackan som jag ska prova nästa gång. Allt bakas i deras egna bageriet.
Jag kan rekommendera er att prova deras underbara äppelmarängtårta, den är gudomligt god!!

I dag började Stellan jobb och jag har njutit i solen på stranden och den får ett besök av mig imorgon igen!

Ha det så bra och hoppas ni kan njuta av sommarvärmen nu när den är tillbaka! Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen