onsdag 1 juni 2016

Sy enkla kuddfodral själv

Hur har ni det i sommarvärmen? I dag har vi haft närmre 30 grader varmt, jag och en kollega åkte med en grupp barn till en strand i Landskrona, vi tog med oss vår lunch dit och åt på stranden, det gäller att ta vara på tillfällena☺

I går var jag en sväng inom Ikea,  där hittade jag ett tyg som passar i vårt uterum. Tyget heter Sigbritt.


Av tyget sydde jag två kuddfodral till soffan i uterummet. Jag valde att göra enkla fodral utan knapp eller dragkedja.


På Youtube finns en film med förklaring hur man syr enkla kuddfodral själv, ni kan se den här nedan.

Efter en extra lång dag på jobb med kvällsmöte säger jag nu God Natt!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen