fredag 18 mars 2016

Förhandsvisning av filmen Eddie the eagle

Jag måste bara ge er ett tips på en kommande film som jag såg på förhandsvisning igår, det var Mix Megapol som stod för visningen och jag blev medbjuden av min kollega och vän Anna.
Filmen heter Eddie the eagle och är en sann berättelse om den brittiske backhopparen Michael Edwards som blev känd för sin speciella stil och sina dåliga resultat. Med hjälp av sin beslutsamhet och sin tro på sig själv tog Edwards sig till OS trots motstånd från den 
internationella olympiska kommittén och övriga backhoppare. Med hjälp en coach (spelad av Hugh Jackman) gav Eddie aldrig upp utan tog sig till de Olympiska spelen i Calgary 1988. Där blev han en publikfavorit och känd under namnet”Eddie The Eagle”.


Filmen har premiär den 1 april och är verkligen sevärd, man får en härlig känsla av att om man verkligen tror på sig själv kan nå hur långt som helst. 

HÄR KAN NI SE EN TRAILER PÅ FILMEN:


Nu ska jag sätta mig och äta min favorit mat kräftor! Önskar er en härlig kväll!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen