söndag 1 februari 2015

Tonfisklåda lättlagad

Efter att sett ett inlägg hos facebookgruppen Vad lagar du till middag på en maträtt som det var väääldigt längesen vi hade till middag fick det bli dagens rätt.
Jag vet att den här rätten har varit med i Hemmets journal när jag fortfarande bodde hemma och mamma har gjorde den ofta till middag, det finns många olika recept på den, här kommer ett.



TONFISKLÅDA
Det här behöver du till 3 port:
3-4 kokta kalla potatisar
1 burk tonfisk 
1-2 påsar hollandaisesås (jag använde två)
1 knippe dill (jag hade bara fryst hemma)
salt
peppar


Gör så här
1. Sätt ugnen på 200°
2. Smörj en lagom stor form 

3. Skiva den kalla potatisen och lägg hälften i botten på formen
4. Häll av spadet på tonfisken och lägg sedan tonfisken ovanpå potatisen. 
5. Salta, peppra och lägg på det mesta av dillen.
6. Gör hollandaisesåsen enligt anvisningen på paketet
7. Häll hälften av såsen ovanpå tonfisken
8. Lägg på resten av potatisen och häll på den sista såsen
9. Lägg det sista av dillen ovan på såsen
10. Grädda i mitten av ugnen i ca 25 minuter.
Servera direkt med en sallad till.



Nu ska jag kolla mejlen och svara på några stycken, ha en trevlig söndag!/Maria



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen