söndag 7 december 2014

Godaste saffransbullarna med vanilj

Oj, vad helgen har gått fort och här har det bland annats bakats. Jag brukar baka saffransbröd innan Nobeldagen (10 december), då Stellan fyller år och i år blev det inga vanliga lussekatter, utan de underbart goda saffransbullar med vanilj som jag även bakade ifjol.Vill ni har receptet så klicka HÄR!


Receptet kommer från ICA:s hemsida!


I kväll har vi varit på ett trevligt glögg och adventsmys med en massa godsaker såsom fröknäcke, mackor, brieost, knäck, nötter, choklad, rostad pepparkaka med ädelost mm. Tack Håkan & Gunilla för en trevlig och god advents tillställning.


Bilden är lånad här: http://www.recept.nu/jul-med-ernst/ernst-kirchsteiger/rostad-mjuk-pepparkaka-med-adelost/
Den rostade pepparkakan är ett av Ernst Kirchsteiger recept som ni hittar HÄR.   


Ibland kommer saker emellan som man måste prioritera, idag blev det ett besök hos min pappa som blivit sämre och som nu är inlagd på sjukhus igen. En metastas har vuxit och nu tagit sönder hans revben. Nu väntar vi på att få reda på om det finns några bromsmediciner som fungerar på hans cancer, hjälp mig att hålla tummarna!


Tänkvärda ord

Kom ihåg att glömma bagateller.
Kom ihåg att lägga vikt vid det saken gäller.
Kom ihåg att älska medan du törs.
Kom ihåg att leva medan du gör det.
Piet Hein


I morgon är det dags för en ny orörd veckan och jag kommer att göra allt för att den ska bli bra!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen