fredag 5 december 2014

Svensk sjukvård

En vecka är snart slut och det återstår inte många veckor på 2014, jag kan bara hoppas att det blir bra veckor utan för mycket tråkigheter. Jag försöker att leva i nuet och ta vara på varje dag.

Fredag och jag har varit hos vårdcentralen för att följa upp mitt misstänkta gallstensanfall som jag hade i tisdags, vilket jag är väldigt glad för då det inte gjorts något ultraljud på min galla de två sista gångerna jag varit tvungen att besöka akuten i Helsingborg. 
Efter att varje gång blivit hänvisad till min vårdcentral för att följa upp mina besvär, det känns som att jag bara flyttas runt och det fick jag bekräftelse på idag.
Inom vården har det blivit att den inrättning (akuten eller vårdcentralen) som skriver remissen till ultraljudet är den som får stå för kostnaden!!! Känns inte så bra för mig som patient att kostnaden ska avgöra om jag ska undersökas vidare eller inte.
Min läkare var sjuk och jag fick komma till en annan läkare hos Ödåkra läkargrupp, han har nu skickat en remiss till ultraljud och även tagit nya prover som jag får besked på nästa vecka, äntligen händer det något!!

Nu håller jag helg och vill passa på att önska er en trevlig helg!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen