måndag 14 september 2015

Höstpyssel till förskola

I kväll hade vi terminens föräldramöte, det var trevligt att få berätta och visa för föräldrarna hur och vilka material deras barn arbetar med. 

Nu när hösten är här tänkte jag passa på tipsa om några höstpyssel som kanske kan vara intressanta.
Som den här med löv, där barnen trycker sin hand som blir stammen och grenarna på trädet. I dag har några barn lagt höstlöv i växtpressen på jobb, kanske väljer de att göra träd.


Varför inte en söt liten igelkotten, där man kan göra en mall i papper och låta barnen klistra på löv som blir igelkottens taggar.
Visst är den söt!?


Även om kastanjerna inte är riktigt mogna och har börjat fall ner så vill jag tipsa om de här enkla sniglarna! För att tillverka dem behövs endast kastanjer och lera. En utförlig beskrivning på hur de görs hittar ni hos KROKOTAK.


Alla tips och bilder har jag hittat på pinterest.

Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen