lördag 5 juli 2014

Underhåll, renovering och ommöblering

Snart är första semester veckan slut och när jag summera den så har den varit full av nya projekt här hemma.

Hela gårdagen gick åt till att måla klart byrån, olja in uteplatsen och olja ytterdörren. Ja, jag har semester men för mig som har svårt att bara sitta still och inte göra något känns det väldigt skönt att ha något att göra, samtidigt som det blir väldigt fint! 

Uteplatsen

I år valde vi en olja med färg till vår uteplats, det blev en teakfärgad olja och vilken skillnad det blev:


Tänk vad lite som behövs för att man ska få känsla av en helt ny uteplats!


Ytterdörr

Vi har en teakdörr som behöver oljas in och till den behövde vi en bra teakolja, Stellan beställde en olja av märket Timberex Timberguard.


En dyr men super bra olja som får toppen betyg av mig.
Nedan kommer en bild där ungefär halva dörren är inoljad en gång.
Även här får man känslan av att det är nytt.


Uterum

Nu är byrån i vårt uterum färdig målad och den blev grå, för att passa in till soffan som vi har där.



I samband med att byrån blev klar passade jag på att möblera om i vårt uterum och byrån fick bli avskiljare mellan soffan och det som ska bli en matplats (ytterligare ett projekt).


Vad tycks? Super fint om jag får säga det själv=))

Njut av livet och ha det så bra!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen