söndag 25 maj 2014

Montessorimaterial: skriva ljudenliga ord med 3 bokstäver

Söndag igen och vilken vecka vi har haft, den började i måndags och tisdags med UF dagar (utvärdering/förberedelse) på jobb. Två intensiva och tuffa dagar där mycket diskuterades och det blev många tankar på förändringar som stor för dörren inför hösten. 
Sen har vi fått njuta av ett par underbara dagar som gav mersmak på sommaren.

Nytt material:
Jag har påbörjat nya material som inte är riktigt färdiga, så idag får ni hålla tillgodo med ett tidigare material som ni nu kan ladda ner själv.

Materialet tillverkade jag i april förra året efter att ha intervjuat en flicka på förskolan om vad hon ville lära sig, hennes svar blev att läsa och skriva.
Barnen är de som har gett mig flest idéer till mina material, bara genom att observera och prata med de får jag inspiration.



Materialet består av 20 bilder med 3 rutor under varje bild där man ska skriva in bokstäverna på vad bilden föreställer. 
Det finns även en lös lapp med ordet skrivet som man kan klistra på baksidan för självkontroll eller använda på något annat sätt.

Vid intresse av materialet, klicka på länken nedan för att ladda ner det som pdf.

Jag har en kort arbetsvecka framför mig, den består av endast tre arbetsdagar, härlig ledighet väntar runt hörnet!
Önskar er alla en härlig vecka och hoppas ni också får njuta av lite ledighet!
                     /
Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!