lördag 14 november 2020

Gratis pedagogiskt material: 2-bitars matematikpussel 0-10 med tomteluvor

Just nu sitter jag i vår husvagn på Isabergs camping och resort i Hestra i Småland. Vi avslutar campingsäsongen 2020 här innan husvagnen ska på vinterförvaring. Här finns många MTB stigar för Stellan att cykla på och stigar för mig att promenera på. Det blir en helg med mycket rörelse och umgänge för oss dvs en helg full med återhämtning.

Nu närmar sig advent och julen med allt vad det innebär ex. adventskalender, Lucia, pyssel och paket. Tänk i morgon är det bara två veckor till första advent.

Vad sägs om lite julmatematik att använda på era förskolor eller skolor?
Jag har skapat elva stycken 2-bitars pussel som består av tomteluvor med siffrorna 0-10, siffrornas namn och med prickar på luvans tofs. Klipp isär  och laminera pusselbitarna innan ni använder dem.
Övningen går ut på att pussla ihop en pusselbit med siffrans namn med pusselbiten med siffran och prickarna. 
Jag har gjort tomteluvan i två olika utförande. Den första efter bilderna ovan, den andra med siffrans namn och prickarna på ena pusselbiten och siffran på den andra.

Bilden på tomteluvan har jag lånat hos pixabay och resten har jag skapat på datorn.

Vid intresse av materialet:
Klicka på länken till materialet nedan för att komma till min sida hos skolmagi, där materialet laddas ner gratis.

MATERIAL LÄNKEN: 2-bitars matematikpussel 0-10 med tomteluvor

Nu är det dags att laga lite middag, jag önskar er alla en trevlig lördagskväll!
Kram
Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen