söndag 15 november 2020

Formsortering: Hitta rätt horn till Rudolf

Söndagskväll och vi tillbringar även den på Isaberg mountain resort i Hestra. Alla campingens långliggare har åkt hem och det är väldigt få människor kvar här. Vi ska köra hem i morgon förmiddag, Stellan har en av sina lediga dagar och jag har tagit semester för att vi skulle få lite kvalitetstid tillsammans.

Jag tittar in för att dela med mig av ytterligare ett nytt pedagogiskt material. Det är ett material med geometriska former med jultema.

I den här aktiviteten ska man para ihop formerna som har ögon och näsa (Rudolf med röda mulen) med formerna som har horn på arket. Man kan även prata om hur formerna ser ut och vad dem heter.
Materialet består av 6 olika geometriska former med ögon och näsa och av ett ark meh former som har horn. 


Vid intresse av materialet:
Klicka på länken till materialet nedan för att komma till min sida hos skolmagi, där materialet laddas ner gratis.

Jag har inte möjlighet att lägga tid på att mejla material som man själv kan ladda ner.

Material LÄNKEN: Hitta rätt horn till Rudolf

Var rädd om er!
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen