onsdag 4 november 2020

Julkalenderbok till förskola

Nu har vi lämnat oktober och Halloween bakom oss. Det är mindre än en månad kvar tills det är dags för nedräkningen till julafton, den kan man göra på olika sätt. Det finns många olika adventskalendrar att köpa i butiker, man kan tillverka egna (Klicka etiketten adventskalender här på bloggen för att få olika tips) och det finns även adventskalendrar på nätet som man kan använda.

På min avdelning på förskolan ska vi i år använda oss av en julkalenderbok med 24 st klassiska julberättelser från Disney. Jag hittade den på Rusta för endast 70 kr! 
Det är en fin inbunden sagobok. Alla sagor har en försluten perforerad sida som man lätt kan sprättas upp för att kunna läsa. 
Man kan inte läsa sagan förrän man har öppnar perforeringen, men man kan se vilka sagor som finns med i innehållsförteckningen.
Det ser ut som varje saga har två sidor och att det även finns bilder med på sidorna.

Nu ska jag titta klart på en julfilm som visas just nu på TV8!
Ha det så bra!
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen