måndag 7 september 2020

DIY och återbruk Placeringskort och ljuslyktor till Kräftskiva

Till helgen ska vi ha en liten kräftskiva här hemma tillsammans med yngsta sonen.
Jag har börjat förbereda lite inför den och tänker visa er vad jag har gjort hittills.
Jag har skapat placeringskort med gästernas för -och efternamn. Namnen har jag skrivit ut och klistrat på en bit kartong. I namnskylten har jag satt fast en konfetti kräfta och en liten klämma som jag ska sätta fast korten på glasen med.
I bland köper jag fyllda ljuslyktor på Maxi och när de är brunnit klart diskar jag glasen och sparar till senare tillfällen. Här har jag använt glasen för att skapa nya lyktor. Jag började att måla glasen med kalkfärg. Jag klippte därefter ut kräftorna från servetter och använde därefter decupagelim för att klistra fast kräftorna från översta laget av servetten.

Vi har även börjat planera vilka lekar vi ska ha och jag har gjort en quiz i Kahoot som vi ska ha. Mer planering kommer att ske under veckan.

Efter planeringsdag på jobb ska jag förbereda mig för sängen!
Ha det så bra!
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen