onsdag 27 maj 2020

Tillverka egna smycken i glas

Vi hade AW hemma hos min kollega Gabriella för ett par veckor sedan, där vi bland annat skapade smycken av glas. Med olika färger och storlekar på glaset skapade vi våra personliga smycken.
Smyckena fick sedan brännas i ugn innan de var klara. Jag tillverkade ett par örhänge, en ring och ett halsband.

                    Mina örhängen och ring efter bränning.


 Mina smycken före bränning.

                                 Mitt halsband efter bränning
.
Det var väldigt kul att skapa i glas och har har redan funderat på fler saker jag vill göra! Vill ni också göra glaskonst och tillverka egna smycken eller något annat av glas så kan ni kontakta Gabriella på följande mejl: smyckenavgabs@gmail.com 
Hon tar gärna emot er!

Trevlig kväll!
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen