söndag 8 december 2019

Intensiva veckor med julfester odyl

Hur har ni det med julstöket? Själv har de senaste 2½ veckan varit intensiva och gått i en rasande fart.
Redan den 21 november började mitt julstök mm, då var jag på en kurs hos Maritas blomsterglädje i Höganäs.


 Jag tillverkade en fin tomte av granris och mossa. Stommen till tomten är en kruka, oasis och en blomsterpinne.


Den 23 november var vi på årets första adventsfest hos våra fina vänner Anna och Lena. En som vanligt kul kväll med god mat, trevligt sällskap och quiz. Tack så mycket💓 

Nästa adventsmingel höll jag själv den 29 november för mina kollegor här hemma. Det var lite knytkalas där alla bidrog med någon maträtt.
Då jag vill att allt ska klaffa och alla ska känna sig välkomna hade jag förberett en massa saker. Dukat ett juligt bord, gjort ett adventsquiz och dukat upp ett bord fullt med julpyssel.

Årets första julfest med julbord var med Stellans jobb på Sundspärlan i Helsingborg den 30 november.
Som vanlig var det väldigt god mat. Showen som vi bjöds på hette :

I den här veckan var jag på ytterligare en kurs hos Maritas blomsterglädje och tillverkat en bordsdekoration.
Den ska få lysa upp på julbordet på julafton!

I fredags var det dags för julfest nummer två med mitt jobb. Vi var på Lydinge golfklubb och hade en kul kväll. Den bestod av tävlingar, skratt och ett gott julbord.

Som ni säkert förstår har min tid till att blogga inte funnits. Jag hoppas att det kommer att bli ändring på det. 
Jag är glad att ni fortsätter titta in här!
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen