söndag 29 september 2019

Intensiv vecka och köp av ny husvagn

Sitter här och summerar veckan som snart är slut, så intensiv den har varit. Kvällar har bestått planering och förberedelse av äppeltema och föräldramöte. I onsdags kväll höll vi vårt föräldramöte för hösten. Vi valde att lyfta fram några av de nya sakerna i läroplanen som började gälla 1 juli i år och berätta och visa hur vi kommer att arbeta med dem.

I torsdags kväll var jag på pedagogiskt café om barns språkutveckling i förskoleåldern. För mig kändes mycket som en repetition och bekräftelse på det arbete kring språket som vi gör.

I fredags körde vi ner till Tomelilla och köpte en ny (begagnad) husvagn. Den är så fin och känns lyxig, då den har bland annat värmegolv, elektrisk markis och AC. Halva gårdagen plus ett par timmar idag har gått åt till att städa hela vagnen. Nu är den redo för en tur, vi får se när det bär av.

Nu ska jag se en film med min älskade sambo!
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen