tisdag 11 december 2018

Parövning bokstavskort med bilder

Mitt skapande av nya pedagogisk material fortsätter fastän jag inte har lagt ut något här på ett tag. Dagens inlägg är just ett materialet som jag ska dela med mig av, det är ett språkmaterial.  
 
Övningen går ut på att sätta ihop de stora (versaler) och de små (gemener) bokstaven och få bilderna att stämma.
Till de yngre barnen kan man använda korten som pussel och då skapar barnen bildminnen på bokstäverna.
Materialet innehåller 29 pussel med två bitar i varje. På varje kort halva finns även ordet på vad det är på bilden. I aktiviteten tränas även gemener och versaler.
Jag har valt att göra två uppsättningar av materialet, det ena med alla bokstäver i svart, den andra färgkodat med vokaler i blått och konsonanter i rött. Välj själv vilket ni vill använda er av.


Materialet laddar ni ner själv! Klicka på länken till materialet nedan för att komma till min sida hos skolmagi, där materialet laddas ner gratis.

Jag kan inte lägga tid på att mejla material som är nedladdningsbara.


Material LÄNKEN: bokstavskort gemener och versaler
LÄNKEN: Bokstavskort färgkodade efter Montessori

Hoppas ni får nytta av materialet!
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen