torsdag 20 december 2018

En helg i underbara Berlin

Har ni påbörjat er julledighet? Min började förra fredagen när vi tillsammans med fina vänner åkte till Tysklands huvudstad Berlin för att tillbringa helgen. 
Att gå till julmarknaden är en stor tradition i Tyskland, Berlin är känd för sina julmarknader under november och december.
Berlin har mellan 50 och ibland upp till 100 julmarknader.
Vi var på två julmarknader den ena låg vid det Röda Rådhuset. Det var stort med mycket utrymme att röra sig på, den låg intill det stora pariserhjulet på kollaget ovan.
Den andra julmarknaden vi var på ligger på Alexanderplatz, där var det trångt och mycket mer folk. Det kan beror på att det även finns ett stort shoppingcentrum där och andra roliga butiker såsom Primark☺

Där finns även en skridskobana om man vill vara lite mer aktiv på sin semester. Vi var aktiva genom promenader och shopping!
Berlin är en stad där det finns väldigt mycket att upptäcka och utforska, vi har bara sett en liten del under de dagarna vi var där.
Det var första gången jag var i Berlin och vilken underbar stad, jag är förälskad♥ Dit måste jag igen!!

Önskar er ett fint slut på veckan!
Kram
Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen