onsdag 26 september 2018

Parövning pumpor och former

Om några dagar är vi inne i oktober månad och vi närmar oss halloween. När jag skapar eller tar fram aktiviteter och material använder jag mig mycket av det som är aktuellt för intresset och året.
Därför har jag nu skapat ett nytt material med pumpor och geometriska former.
 Övningen går ut på att para ihop formerna till respektive pumpa med samma form. I aktiviteten kan man prata om formerna och även rita egna.
Materialet består av 16 kort med pumpor med former och av 16 kort med former och deras namn.
Följande former finns med: triangel, cirkel, romb, pentagon, kub, parallellogram, stjärna, hexagon, octagon, hjärta, parallelltrapets, rektangel, oval, kvadrat, rätblock och cylinder.

Korten kan även användas som ett memoryspel, där man ska hitta paren som hör ihop.

Vid intresse av materialet: 
Materialet laddar ni ner själv! Klicka på länken till materialet nedan för att komma till min sida hos skolmagi, där materialet laddas ner gratis.

LÄNKEN till materialet: pumpor och former

Jag kan inte lägga tid på att mejla material som man själv kan ladda ner på bloggen!

Ha det så bra!
Höstiga kramar
Maria

3 kommentarer:

  1. Tusen tack för alla fantastiska material som du så generöst delar med dig av!!! Perfekt för vår fyraåring som längtar så mycket efter att börja skolan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod Mia!
      Tack för din kommentar:
      Så kul att materialen kommer till användning
      Vänliga hälsningar
      Maria

      Radera
  2. Hej! Vilket bra material. Har en sva-elev som behöver konkret material för att koppla ihop de olika formerna med namn och tänkte att det här skulle passa honom. Jag saknar bild och form med klotet. Finns det möjligtvis med på något annat material?

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen