lördag 22 september 2018

Gratis Montessorimaterial till förskola: ekollon med siffrorna 11-20

Jag har fått ett önskemål om sifferkort med högre tal än 0-10. Nu har jag tillverkat ekollon med talen 11-20. 
Materialet består av numrerade ekollon med siffrorna 11-20. Jag har valt att ha med ekollonen med siffrorna 0-10 när ni laddar ner materialet. Välj själv vilka sidor ni vill skriva ut.
Siffrorna passar bra att ta med ut i skogen där barnen kan få i uppdrag att leta upp lika många ekollon som siffrorna på korten visar.
Vill ni ha de färgkodade siffrorna 0-10, så hittar ni dem HÄR.


Vid intresse av materialet: 

Jag kan inte lägga tid på att mejla material som man själv kan ladda ner! Om den här sidan kommer upp så klicka längst ner på "Nej tack, fortsätt till nedladdning" om ni inte vill skaffa dropbox.
+


Gör så här: Klicka på länken som jag har lagt in i slutet av inlägget. (länken har oftast samma namn som materialet) Låt dropbox ladda klart sidan innan ni trycker på ladda ner.På min dator hamnar materialet i "hämtade filer", det kan man nog välja själv! Sen är det bara att skriva ut och laminera materialet. OBS! Klicka inte direkt på skriv ut i dropbox, då riskerar ni att få halva sidor! 


 Länken: Ekollon 11-20


Trevlig kväll!
Kram
Maria

2 kommentarer:

  1. Hejsan! Tack för allt du delar med dig av. Jag är inne på din sida varje vecka och hittar alltid något. Nu är det stort fokus på kastanjer bland barnen på min fsk. Det fina materialet du gjort med ekollon - skulle det kunna gå att göra med bilder på kastanjer också? Tror att det också skulle bli en hit. Hälsningar Stina

    SvaraRadera
  2. Hej Stina!
    Tack för ditt förslag. Självklart fixar jag ett med kastanjer! Som du skriver är kastanjer väldigt populära just nu. Materialet kommer inom de närmsta dagarna på bloggen!
    Vänliga hälsningar
    Maria

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen