fredag 27 juli 2018

GES på sommarturné = nostalgi och feelgood

INNEHÅLLER REKLAMLÄNK till Bangerhead

Hur har ni det ute i sommarvärmen? Jag njuter för fullt och har inte lagt tid på att sitta framför datorn, därav min frånvaro här på bloggen. 
Förra helgen tillbringade vi i Kalmar där vi besökte äldsta sonen Kevin och hans flickvän Evelina. Evelinas föräldrar som bor i Bollnäs var också i Kalmar och vi hade roliga dagar tillsammans med dem. Ovan ser ni ett collage från helgen.

När jag fyllde "tant" (50 år) i april fick jag biljetter till GES av min fina vän Anette. I går var det dags att använda presenten i Malmö där GES spelade på Mölleplatsen.
Jag och Anette kom till Malmö redan på eftermiddagen, där bjöd Anette mig på mat och dryck på Lilla torg innan vi gick till Mölleplatsen.
Killarna (gubbarna) i GES kallar sig Sveriges äldsta pojkband och jag kan bara instämma. Under början av 90-talet poppade det ena efter det andra pojkbandet upp, så även GES. 1994 gjorde GES den svenska VM fotbollslåten "när vi gräver guld i USA", det året blev Sverige trea i VM.


Gårdagen var en härlig feelgood dag med en nostalgitripp som Anders Glenmark, Thomas Orup Eriksson och Niklas Strömstedt bidrog till. Nu är batterierna laddade och jag fortsätter njuta av sommaren./ Kram Maria


Tusen tack Anette för en oförglömlig 50-års present med trevligt sällskap♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen