onsdag 13 juni 2018

Semester 2018

I skrivande stund sitter jag på vårt hotellrum i Nidris på Lefkas som är en Grekisk ö i Joniska havet. Utanför är det 28 grader varmt och klockan är 18:45 just nu.
Vi har tidig semester i år, då Stellan blir tilldelad sin semester och i år låg den redan i juni. Vi kan inte klaga på starten hemma i Sverige med det fina vädret, där tillbringade några dagar på underbara med Öland med husvagnen. I söndags kom vi hem och då vi såg att vädret skulle bli sämre hemma valde vi att boka en restresa på kvällen som hade avresa redan dagen efter (måndag).
Vår tanke under semestern var att köra neråt i Europa med husvagnen men i och med att vädret är sämre i ex Italien och Frankrike fick vi tänka om. Nu får vi både semester hemma i Sverige och utomlands. Nu när vädret har varit så fint hemma har alla restresor sjunkigt i pris, vi gav 1600 kr/pers för en vecka.
Maten, miljön, människorna och solen  är fantastiskt här, det enda jag klagar över är myggorna som älskar mig😐
Nu ska vi ge oss ut och äta lite mer god Grekisk mat🇬🇷
Ha det så bra och var rädd om er!
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen