söndag 10 september 2017

Kräftskiva med underbara vänner

Så mycket det gör för mitt välbefinnande att umgås med fina vänner och ha roligt tillsammans. I går var en sådan kväll och natt, vi höll en kräftskiva här hemma. Jag älskar skaldjur och det här var min tredje kräftskiva på 1½ månad☺
Vi bjöd på kräftsnittar, västerbottenpaj, kantarellpaj med västerbottenost, räksnittar och äppelkaka med vaniljsås. Receptet på kräftsnittarna kommer här på bloggen i morgon. Västerbottenpajen är ett recept från Per Morberg som ni hittar HÄR. Receptet på kantarellpajen kommer senare i veckan.
Mellan kräftorna och efterrätten hade vi en frågesport, där vi delade in alla i olika lag. Frågorna hade jag hittat på Allers hemsida, där finns många olika att välja på. Då det fullständig ösregnade här, valde vi att inte ha några andra lekar. 

TACK till alla som kom och gjorde festen till ett super kul minne♥

Trevlig kväll!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen