fredag 12 maj 2017

Ny låda med nyheter från #Cloetta

Det är alltid lika spännande när det kommer ett nytt sms om att jag har ett paket från Cloetta att hämta på posten. Ett sådant fick jag i går och så här såg innehållet ut den här gången:
Följande nyheter finns i butik from v.20

Malaco Crazy Face:  Här finns ett "crazy" godis med en mjuk och seg konsistens som är fylld med pulver. I varje påse finns en mix av två smaker, en med liquoorice-caramel, en med apple-lemon och en med bubblious-cola. Försök att äta dessa godiskulor utan att grimasera! Crazy Face finns även som sega fruktkolor i smakerna Sour Apple och Sour Pineapple. Min favorit är 
liquoorice-caramel☺

Ahlgrens Grillbilar: Nu kommer en ny variant av de klassiska bilarna, grillbilar som man faktiskt kan lägga på grillen. Bilarna är den största modellerna i familjen Ahlgrens, de har samma smak som Ahlgrens bilar original. Här kommer tips inför en härlig Carbeque i sommar:
  • Glassbil - servera dina grillade bilar till glassen.
  • Rostad bil - grilla bilen tills den får en fin rostliknade yta. Åt direkt.
  • Billackering - doppa de grillade bilarna i smält choklad och i strössel.
Malaco Gott&blandat Cola: Nu kommer ytterligare en ny smak till familjen Gott&blandat, Cola! Den består av härliga godisbitar med syrlig, söt och lakrits smak! Några av bitarna känner man igen från Cloettas lösgodis sortiment.
Läkerol Sour Mandarin: Den här smaken är lite syrlig och men den har en fräsch uppfriskande effekt. Det bästa med dem är att de är sötade med stevia, vilket passar mig bra som försöker hålla nere på sockret. 
Läkerol YUP Mix-Salty Caramel och Salmiak
Är ni som mig en lakritsälskare så ska ni prova den här goda kombinationen med Salty Caramel och Salmiak smak. Det är två fantastiska smaker ihop. Även de här är sötade med stevia.

Nutisal Nordic Mix: Nötter av alla dess slag går hem i vår familj så att få prova den här nya Nordic Mixen passar oss perfekt. Det är den enda nöt- och bärmixen som finns som torrostade på marknaden. 
Den innehåller cashewnötter, mandlar och jordnötter samt blåbär, tranbär och russin. Jag tycker att det blir lite för söt i smaken med bären i, så fortfarande har jag kvar festival mixen som min favorit. 
Nötterna torrostas i en fabrik här i Helsingborg, en liten bit ifrån där jag bor.

Alla omdömen är mina egna och det är upp till mig om jag vill skriva om produkterna.

Bilderna:Mina egna

Jag vill passa på att önska er en härlig helg!Maria

2 kommentarer:

  1. Kan man beställa en sån där box?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Nej, boxen finns inte att beställa. Allt godis finns att köpa i butikerna from den här veckan. Jag ingår i Cloettas bloggnätvärk och får prova produkterna innan de kommer ut på marknaden. Vänliga hälsningar Maria

      Radera

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen