tisdag 9 maj 2017

Gratis material till förskola: Sorteringsmaterial traditioner

I dag har jag tagit ut en semesterdag för att jag och Stellan skulle ha ett möte med en ny bank, dit vi ska flytta alla våra banktjänster. Jag fick dock åka till jobb ikväll på ett av våra kvällsmöte.

Tidigare idag gjorde jag klart ett nytt material som legat på vänt läääääänge! 
Det är ytterligare ett sorteringsmaterial där man sorterar bilder till olika kategoribrickor med traditioner, man kan även använda materialet som ett memoryspel, där alla har varsin kategoribricka som man ska fylla med sina kort. 

Färgen i vår skrivare håller på att ta slut så färgerna är inte de bästa på fotografierna.
Materialet kan användas som underlag när man pratar om olika traditioner. 

Materialet består av fyra kategoribrickor med följande traditioner:
påsk
midsommar
jul
halloween
Till varje kategoribricka finns det fyra bilder.
Alla brickor och kort är färgkodade efter årstidsfärgerna som vi använder på jobb.
Jag vet att alla inte firar halloween och det finns även de som anser att det inte tillhör våra traditioner. Det bästa är att var och en väljer själv vilka kategorikort man vill använda sig av!!

Jag fick ett mejl av en svensk kvinna som bor utomlands med man och barn, hon uppskattar materialet extra mycket då hon vill lära sitt barn om de svenska traditioner som hon själv vuxit upp med!


Vid intresse av materialet: 

Om den här sidan kommer upp så klicka längst ner på "Nej tack, fortsätt till nedladdning" om ni inte vill skaffa dropbox.



Gör så här: Klicka på länken som jag har lagt in i slutet av inlägget. (länken har oftast samma namn som materialet) Låt dropbox ladda klart sidan innan ni trycker på ladda ner.På min dator hamnar materialet i "hämtade filer", det kan man nog välja själv! Sen är det bara att skriva ut och laminera materialet. OBS! Klicka inte direkt på skriv ut i dropbox, då riskerar ni att få halva sidor! 


Länken: Sorteringsmaterial traditioner

Nu loggar jag ut för idag!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen