söndag 7 maj 2017

Springtime 2017

På jobb utmanades vi av en annan förskola i vårt område att anmäla oss och delta i årets Springtime i Helsingborg. Nu är det så att jag inte gillar att springa, men jag och några kollegor anmälde oss till 5 km loppet, många av oss sa att vi skulle promenera och inte springa.
I går var det dags, tröjan och nummerlappen hämtades ut. Jag och mina kollegor blev förevigade i våra tröjor och nummerlappar.

När loppet väl startade var det svårt att inte dras med i tempot och jag startade mitt lopp med att jogga lätt och varvade hela loppet med att springa och gå.
Det var härligt med alla människor som stod längst hela vägen och hejade fram oss, det sporrade mig att ta i det lilla extra.

Jag är väldigt nöjd med mitt lopp på 37 minuter och 6 sekunder med tanke på att jag inte har tränat någon löpning eller konditions träning alls inför loppet.

Baksidan med att inte träna inför ett lopp är den jobbiga träningsvärken som jag har i benen idag!

Nu ska jag strax krypa till sängs och ladda batterierna inför en ny arbetsvecka! God Natt!/Maria 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen