söndag 30 april 2017

Potatisens delar

Vi har tidigare år sått potatis på förskolan tillsammans med barnen och i samband med att vi har skördat potatisen har vi tittat närmre på potatisplantans delar.
Med tanke på det har jag nu gjort ett material med potatisens delar, där man ser hela plantan och lär sig dess namn.
Materialet består av två stycken A4, ett med en potatisplanta i färg med texter på plantans olika delar. 
Det andra är ett arbetsblad med en potatisplanta i svart och vitt och med rutor med namnen på delarna. Man ska klippa ut namnen på plantans delar och klistra vid respektive del på plantan.


Vid intresse av materialet: 
Materialet laddar ni ner själv! Klicka på länken till materialet nedan för att komma till min sida hos skolmagi, där materialet laddas ner gratis. 

Jag kan inte lägga tid på att mejla material som man själv kan ladda ner!

Material Länken: Potatisens delar

Trevlig Valborg och 1:a maj på er!/
Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen