söndag 12 februari 2017

Lchf snacks: Lakritsmandlar

Måste bara snabbt titta in mitt i renoveringskaoset och dela med mig av det godaste lchf godiset jag har smakat. Att det dessutom är super lätta att göra gillar jag.
Jag måste varna er om att det kan vara svårt att sluta äta dessa när man väl har börjat!! Ni gör dem på egen RISK☺

Det här behöver du:
200 gram mandlar

1½ msk lakritspulver (jag använder Kung Markattas)
1½ tsk salt
1½ dl vatten

Gör så här:
1. Sätt ugnen på 150 grader.
2. Lägga alla ingredienserna i ett stekjärn.
3. Låt att puttra under omrörning tills allt vatten har försvunnit.
4. Klä en plåt med bakplåtspapper.

5. Häll mandlarna på plåten.
6. Rosta mandlarna i ugnen i 20 minuter. Rör om då och då.
Färdiga att äta när de har svalnat något. 


Receptet hade min fina kollega Anna hittat på Instagram☺

Trevlig söndagseftermiddag på er!/Maria

2 kommentarer:

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen